dilluns, 7 de març del 2011

MENYS DE DUES SETMANES

Bé doncs, de mica en mica s'acosta el dia. El dia en què un avió em portarà cap a Hèlsinki, des d'on un altre avió em portarà a Delhi. I un cop a Delhi, a diferència del 2007 en què encara vam agafar un avió més fins a Kathmandú, buscaré un tren que en unes 13 horetes em porti porti a Gorakhpur. Des d'allà, en tres horetes de bus o jeep m'he de plantar a la frontera entre Índia i Nepal. Un toston, vaya. Però un toston d'aquelles que m'agraden.

Nepal em donarà la benvinguda, doncs, per Bhairawa, a uns 20 km de Lumbini, lloc de naixement de Siddharta Gautama, el "Buda Suprem". De manera que, tot i no ser budista (al menys de moment) la idea és fer-hi cap. Després ja tiraré cap a l'est, en direcció a Kathmandú, però faré parada i fonda al Parc de Chitwan. I a partir d'aquí, doncs una mica ja es veurà. La idea és passar un parell de dies o així a Chitwan, veient una mica el Terai, que és la franja sud del país que fa frontera amb l'Índia. Una franja de terreny pla o poc accidentat i de poca altitud que vindria a ser la zona de transició entre el gran subcontinent indi i les primeres estribacions de l'Himalaya. I després cap a la gran capital del Nepal, la gran capital de l'Himalaya. En principi són unes 12 horetes de bus que ja veuré si faig d'una tirada o en un parell de dies. Kathmandú com a molt un parell de dies més i cap amunt, a caminar, a fer cames i fabricar glòbuls vermells, a perdre'm i trobar-me, a buscar una mica de pau interior i exterior, a contemplar muntanyes immenses i glaceres a la vall de Langtang.

4 comentaris:

jordi cerdanya ha dit...

D'entrada he quedat flipant de veure la marrada que s'ha de fer per anar a la India, passar per Helsinki, un dels punts de latitud alta que tenim a Europa.
La resta del viatge fins a Katmandú, amb calma, avió, tren, bus, parades per aquí,parades per allà, o sigui, la manera d'anar copsant el pais, sense presses.

Esperem noticies escrites i visuals teves

Jasmina Llorens ha dit...

"...a perdre'm i trobar-me, a buscar una mica de pau interior i exterior, a contemplar muntanyes immenses i glaceres a la vall de Langtang. "
M'agrada aquet fragment, m'agrada que resti tan poc temps, m'agrada que estiguis content, "marada" lleguir-te! Molt bon viatge alot

Jordi ha dit...

Tant engrescador com el propi viatge son els preparatius del mateix, les emocions i els neguits son a flor de pell, no vols que cap detall s´escapi per tal d´arribar al dia de partida en les millors condicions i amb tots els temes controlats dins el controlable.
El temps passa, ja queda poquet, això esta fet.

lia ha dit...

ja ho tenim això abel, tu ves fent camí, que jo hi aniré a l'octubre, a l'octubre marxen...!!!
quina enveja, de la bona eh...